گروه ورزشی: هفته دهم برای استقلالی‌ها خوش یمن بود.

 در اهواز استقلال اهواز گریبان سایپای یکه‌تاز را گرفت و با دو گل علی دایی و بازیکنانش را متوقف کرد تا شرایط بهتری برای خود در رده سوم فراهم کند و به سایپا نیز درسهای تازه‌ای بدهد.

در شیراز استقلال تهران با صمد مرفاوی دست به‌کار بزرگی زد و موفق شد با دو بازیکن اخراجی حریف جوان و پر توان شیرازی را با دو گل شکست دهد.

استقلال گل اول را از برق خورد، اما با سازماندهی خط میانی خود خیلی زود بازی را در اختیار گرفت‌ و توسط طالب‌نسب و اکبرپور سه امتیاز حساس و لازم را از برق گرفت و به سایپای صدرنشین چسبید.

استقلال با یک گل تفاضل کمتر سایه به سایه سایپا حرکت می‌کند تا در یک فرصت مناسب بتواند خود را به تنهایی به صدر برساند.

مرفاوی تیمش را خیلی منظم و با شرح وظایف تعیین شده راهی میدان کرد، به همین دلیل گل صف‌شکن برق نتوانست نظم تیمی استقلال را به هم بریزد و در فرصت مناسب به حمله بازگشت و تیم جوان و پرتوان برق را مغلوب کرد.

در اصفهان تیم سپاهان موفق شد مقابل پاس به پیروزی یک بر صفر برسد تا شرایط این تیم تهرانی بحرانی‌تر از گذشته شود. سپاهان با این پیروزی با 17 امتیاز در مکان پنجم باقی ماند.

جهش 5پله ای پیکان

برخلاف سپاهان، دیگر تیم اصفهانی حاضر در لیگ برتر روز بدی را در تهران پشت سر گذاشت و با نتیجه دو بر یک مقابل پیکان مغلوب شد. این دومین باخت متوالی ذوب‌آهن در لیگ برتر است.

پیکان با این پیروزی جهش 5 پله ای  به میانه‌های جدول نزدیک‌تر شد.

در انزلی تیم ملوان شروع بسیار خوبی داشت و موفق شد در ابتدای بازی دو بر صفر از صباباتری پیش افتد اما محمد حسین ضیایی با اتخاذ تدابیر هجومی شرایط بازی را به سود صبا تغییر داد تا در ادامه بازی سه بار دروازه ملوان باز شود.

صبا باتری با این پیروزی به حیات و بقا در لیگ امیدوار شد. در مشهد ابومسلم این بار نتوانست از امتیاز میزبانی سود ببرد و در مقابل مس کرمان به تساوی یک بر یک تن در داد. ابومسلم با توجه به شکست سایر رقبایش در جدول همچنان در میانه بالای جدول باقی ماند.

فجر سپاسی در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را متوقف کرد

تیم فوتبال پرسپولیس در تهران به مصاف فجر سپاسی رفت تا بتواند موقعیت خود را در بالای جدول حفظ کند. دو گل مهرداد اولادی در فاصله کمتر از 7 دقیقه نیز این امکان را برای پرسپولیس به وجود آورد تا در اندیشه یک بازی پرگل باشد.

اگر پرسپولیس موقعیت‌های دیگر نیمه نخست خود را به گل تبدیل می‌کرد شیرازه تیم فجر از هم می‌پاشید اما در نیمه دوم همه چیز یکباره تغییر کرد و چهره فجر هجومی‌تر شد.

طهماسبی در دقیقه 57 روی یک حرکت گروهی صاحب توپ شد و بعد از دریبل حاجی‌زاده و ضربه‌ای دقیق توپ را درون دروازه کریمی جای داد. بعد از این گل فجر با روحیه بهتری بازی را دنبال کرد و در دقیقه 68 باز هم فرار طهماسبی به درون محوطه جریمه با خطای حاجی‌زاده توأم شد که داور به‌درستی نقطه پنالتی را نشان داد.

ساسانی مأمور زدن این ضربه شد که به‌راحتی توپ را به گل تساوی فجر تبدیل نمود.در ادامه بازی دنیزلی علیرغم انجام چند تغییر در ترکیب خود نتوانست دروازه فجر را باز کند تا پنجمین تساوی این فصل پرسپولیس رقم بخورد.پرسپولیس با این نتیجه با 17 امتیاز به مکان چهارم جدول رفت.

آخرین بازی از هفته دهم یکشنبه هفته آینده بین دو تیم ته جدولی راه‌آهن و فولاد در تهران برگزار می‌شود.

با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی دوحه قطر و حضور بازیکنان لیگ برتری در ترکیب تیم امید ایران پیش بینی می‌شودبازی های چند تیم در ادامه مسابقات لیگ برتر لغو شود. تیم هایی شامل حال لغو بازی می‌شوند که 3 بازیکن در تیم  امید داشته باشند.

تابلوی نتایج هفته دهم

  • استقلال اهواز 2 – سایپا صفر
    گلها: فریدون فضلی (14) و (49) پنالتی برای استقلال اهواز 
  • سپاهان یک – پاس صفر
    گل: حمید عزیززاده (59) برای سپاهان
  • برق شیراز یک – استقلال تهران 2
    گلها: محمد مطوری (6) برای برق شیراز و اصغرطالب‌نسب (13) سیاوش اکبرپور (37) برای استقلال تهران
  • پیکان 2 – ذوب‌آهن یک
    گلها: محسن بیاتی‌نیا (10) و (33) برای پیکان و مهدی رجب‌زاده (70) پنالتی برای ذوب‌آهن
  • ملوان 2 – صباباتری 3
    گلها: سیدجلال رافخایی (22 و 3) برای ملوان و آلن آدویچ (50) یدالله اکبری (57) و حمید زوهانی (71) برای صباباتری
  • ابومسلم یک – مس کرمان یک
    گلها: مرتضی برگی‌زر (60) برای ابومسلم وآدریانو آلوزبرای مس
  • پرسپولیس 2- فجر شهید سپاسی 2
    گلها: مهرداد اولادی (13 و 16) برای پرسپولیس وبهمن طهماسبی (57) و احتشام ساسانی (68) برای فجر سپاسی
کد خبر 9010

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز